2022 Mercedes-Benz EQS sanal yardımcı sürücü

2022 Mercedes-Benz EQS sanal yardımcı sürücü
2022 Mercedes-Benz EQS sanal yardımcı sürücü

Yüksek teknolojili bir EV'nin yüksek teknolojili bir önizlemesi

Dünya yeni COVID-19 enfeksiyonları dalgasıyla boğuşurken, işletmeler ve büyük şirketler - bu durumda Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz - yeni ürünleri tanıtmak için yeni ve yaratıcı taktikler bulmaya zorlanıyor. Tıpkı araba satışlarının giderek daha fazla uzaktan yapılması gibi, 2022 Mercedes-Benz EQS elektrikli lüks sedanın direksiyonundaki ilk deneyimim de sanal, ortak pilotlu bir karşılaşmaydı.


EQC SUV'yi birkaç yıl önce tüm bu koronavirüs çılgınlığından önce sürdüm ve aynı zamanda, 2022 EQS'nin tek yay tasarım temasını türettiği araç olan Mercedes-Benz F 015 otonom konsept otomobilini 2015'te deneyimleyecek kadar şanslıydım. Bugüne hızla ilerliyorum ve yepyeni EQS'nin ön yolcu koltuğuna oturuyorum ve markanın göz alıcı MBUX Hyperscreen ekranına ilk elden hayranlık duyuyorum. Kendimi içinde bulmam alışılmadık bir yer değil, ama bu sefer binlerce mil uzaktayım, yepyeni 2022 EQS'de bana bir kasırga deneyimi yaşatırken yardımcı sürücümle sanal olarak etkileşim halindeyim.


Mercedes-Benz Menzil ve Enerji Verimliliği Sorumlusu Sharam Hami Nobari, elleri gerçekten direksiyonda olan, aynı anda şoförüm ve bu önemli yeni elektrikli aracın otomobil üreticisinin müşterilerine neler sunacağına dair rehberim. İlk önce paylaştığı manşet rakamları kesinlikle hayal kırıklığına uğratmıyor. EQS, ilk olarak, en az 406 lb-ft tork ile yaklaşık 517 hp dışarı pompalayan, dört tekerlekten çekiş için iki elektrikli motoru çalıştıran 107,8 kWh pil paketi ile gelecek.

Torque Shift işlevine sahip 4MATIC modellerinde, EQS 0'dan 100km'ye (62mph) 4,3 saniyede çıkıyor, tam boyutlu bir elektrikli lüks sedan için fena değil. Daha ilgi çekici olan ise tahmini sürüş menzili. 107,8 kWh pil paketi ile 2022 EQS, WLTP test döngüsünü kullanarak 770 kilometre veya 479 mil menzile ulaşır.