McLaren Artura

McLaren Artura, yeni bir çağ için 671 hp hibrit bir süper otomobil

McLaren Artura, yeni bir çağ için 671 hp hibrit bir süper otomobil
McLaren Artura

McLaren, ilk seri üretimi Yüksek Performanslı Hibrit süper arabası için aşırı derecede etkileyici bir şey vaat etti ve yeni 2022 McLaren Artura kesinlikle bu tanıma uyuyor. İngiliz otomobil üreticisi için uzun bir "ilkler" listesi olan Artura, süper hafif malzemelerden oluşan bağlarla ve yakıt ekonomisinde beklenmedik bir güçle bir plug-in hibrit aktarma organını birleştiriyor, bu da süper otomobilin tamamen modern bir yorumu olacak şekilde şekilleniyor.


Elbette bu, McLaren’ın ilk hibrit modeli değil. Şirket, örneğin P1 şeklinde önceki bir forma sahip, ancak önceki gaz-elektrik çabalarının tümü, gerçek performans exotica'nın oldukça sınırlı sayıdaki örnekleri oldu. Artura, aksine, McLaren'ın aldığı kadar "seri üretim" için tasarlandı.


Anahtar, tamamen yeni aktarma organlarıdır. Bir yanda, yeni bir çift turboşarjlı 3.0 litrelik V6 gaz motoru var; bir elektrik motoru ve yeni, özellikle enerji yoğun bir pil takımı ile birleştirilmiştir. Sonuç 671 beygir gücü ve 531 lb-ft torktur.
McLaren Artura
McLaren Artura

McLaren, Artura'nın 3.0 saniyede 0-60 mil yapabileceğini söylüyor. 0-124 mil sadece 8,3 saniyelik bir patlama iken, 0-186 mil sadece 21,5 saniyedir. En yüksek hız elektronik olarak 205 mph ile sınırlandırılmıştır. Bununla birlikte, gücün nasıl verildiği de bir o kadar önemli: 166 lb-ft tork, pedala bastığınız anda e-motordan gelir, çünkü otomobil üreticisinin övündüğü şey, "şimdiye kadarki en keskin gaz tepkisi".

Aynı zamanda, elbette, bir plug-in hibrit ve bazı ekonomik avantajlarla birlikte geliyor. Tutumlu olmayı bir süper otomobil için bir satış noktası olarak düşünmeyebilirsiniz, ancak McLaren, Artura'nın WLTP test döngüsünde 50+ mpg yapabilmesi gerektiğini söylüyor. 7,4 kWh bataryası piyasadaki en büyüğü değil, ancak yine de yalnızca elektrikli araçla 30 km'lik sürüş yapmaya devam edecek; yine, bunlar WLTP rakamları ve EPA aralığının daha az olmasını bekleriz.
McLaren Artura
McLaren Artura

Yeni aktarma organı, McLaren’in elektronik diferansiyelin ilk kullanımıyla birlikte yeni bir sekiz vitesli şanzımana monte edildi. Bir motor ayırma kavraması vardır ve geleneksel, mekanik geri vites yoktur: bunun yerine, geriye gitmeniz gerektiğinde e-motor basitçe geriye doğru döner.



Seviye 2 şarj cihazıyla 2,5 saatte yüzde 80'e varan şarj elde edersiniz. Elbette performansı sürüş modu tarafından ayarlanan rejeneratif frenleme de var. Güce, bataryaya ve e-motora rağmen, kuru ağırlık sadece 3.075 pound. McLaren, bunun sadece gaz kullanan rakiplerinden bazılarının teraziyi nasıl değiştirdiğiyle ilgili olduğunu belirtiyor.
Artura
McLaren Artura


Yeni McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) var. Şirket içi bir tasarıma sahip ve şirketin uzman McLaren Composites Technology Center'da inşa edilmiş, yalnızca düşük ağırlıkta güç sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda en başından hibritleşmeye de sahip. Soğutucu akışkan soğutmalı li-ion paketi için özel bir pil bölmesinin yanı sıra, otomobil üreticisinin daha hızlı olduğunu söylediği, akıllı uyarlanabilir seyir gibi modern ADAS'a izin veren, OTA güncellemelerini destekleyen ve ayrıca kabloları düzelten yeni bir alan tabanlı ethernet mimarisi de var. yüzde 25'e kadar.

McLaren
McLaren Artura

Tasarım gelince, bu tanıdık ve yeninin bir karışımı. Alçak burun, öne doğru itilen kabin ve yüksek bir kuyruğu olan McLaren’in ikonik iki yüzlü kapılarına sahip. Artık vücuda daha yakın açılıyorlar ve daha sıkı katlanan aynaları var. Üstyapının çoğunun tek bir parça olarak üretilmesiyle minimum kapatma ve panel bağlantılarına izin verilmiştir: örneğin tüm arka kapak tek bir bileşendir.
McLaren Artura
McLaren Artura


İçeride yeni bir kabin estetiği var. McLaren’in Güç Aktarma Organları ve Taşıma ayarlarını ayıran tanıdık sürüş modu seçimi şimdi direksiyon simidine monte edilmiş gösterge bölmesine taşındı. Dört mod vardır: EV gücünün kullanıldığı değişen derecelerde E-Modu, Konfor, Spor ve Parça. Örneğin Comfort'ta, saatte 25 milin altında sürüş mümkünse elektrik gücüyle yapılır; Track'te, e-motor, alt uç grunt için ve vites değişimleri sırasında tork doldurma için kullanılır.
McLaren Artura
McLaren Artura

E-diff, torku arka aks boyunca soldan sağa kaydırır, ancak mekanik bir diferansiyelden çok daha küçüktür. Bu arada, yeni bir arka süspansiyon sistemi, iki alt bağlantı ve bir bağlantı çubuğu olan bir üst üst salıncak kemiğine sahiptir; daha geniş lastiklere izin vermeye de yardımcı olur. Pirelli Cyber Lastikleri, Artura'nın sistemlerine gerçek zamanlı performans verilerini beslemek için entegre çiplerle standarttır.

Buna, McLaren en sevilen özelliklerinden bazılarını ekledi. Bu, hidrolik destekli direksiyon ve Proaktif Süspansiyon Kontrolünün yeni bir versiyonunu içerir; ayrıca en yeni LT modellerinde olduğu gibi karbon seramik frenler ve hafif alüminyum kaliperler de var.

McLaren
McLaren Artura

Her gün sürebileceğiniz bir süper otomobilin McLaren ruhuna uygun olarak, ABD'ye özgü otomobiller standart olarak güç ayarlı ve ısıtmalı Konfor Koltuklarına sahip olacak ve otomobil üreticisi 6ft 4 sürücülerin bile boş yer olması gerektiğini söylüyor. İki yüksek tanımlı bilgi-eğlence ekranı, Apple CarPlay ve Android Auto desteği, telemetri izleme ve Değişken Drift Kontrolü uygulamaları, yeni bir binnacle navigasyon ekranı ve sunulan verileri minimuma indiren bir gizlilik modu ile yepyeni bir yazılım içeriyor. Bir Bluetooth anahtarı kullanılırken, Clubsport çanak koltuklar isteğe bağlıdır.



McLaren Artura
McLaren Artura
Kısacası, bu bir McLaren, ancak daha önce gördüğümüz gibi değil. 2022 Artura'nın satışları, 2021'in 3. çeyreğinden itibaren yapılacak teslimatlar ile bugünden başlıyor. Fiyatlandırma 225.000 $ 'dan başlıyor; buna araç burun kaldırma, elektrikli katlanır ve ısıtmalı kapı aynaları, yavaş kapanan kapılar ve Homelink ekleyen bir Pratiklik Paketi dahil. Bir Performans spesifikasyonu daha işlevsel, sportif bir estetiğe sahip olacaktır; bir TechLux spesifikasyonu teknik lükse odaklanacaktır; ve son olarak bir Vision spesifikasyonu, McLaren'e göre "daha avangart" olacak.