Hyundai IONIQ5
Hyundai IONIQ5 |
Hyundai Motor Company'nin ilk yeni nesil elektrikli otomobili 'Ioniq 5', geniş iç alanı ve şarj fonksiyonu ile otopark ve kamp tutkunlarının dikkatini çekiyor. Hyundai Motor Company de bu avantajı bir satış noktası olarak aktif bir şekilde destekliyor.
Her şeyden önce, Ionic 5 geniş bir iç alana sahiptir. Hyundai Motor Grubu'nun elektrikli araçlarına özel bir platform olan 'E-GMP' ilk kez uygulandı ve tekerlekler arası 3000 mm'ye kadar (ön ve arka tekerlek mesafeleri) güvenlik altına alındı. Büyük SUV Palisade ile karşılaştırıldığında 100 mm daha uzun. Bu, geniş bir alan isteyen Chabak ailesine avantaj olarak gelen bir kısımdır.
Kampçılar çok sayıda ekipman taşıdığından, geniş bagaj kapasitesi önemlidir. IONIC 5'in arka bagaj saklama alanı yaklaşık 531 litredir. Bununla birlikte, 135 mm'ye kadar hareket eden çift sıralı koltuk kullanılırsa, yükleme kapasitesi 1600ℓ'ye çıkarılır ve alan kullanımı maksimize edilir. Motoru eksik olan arabanın önündeki kaput, küçük bir bagaj olarak kullanılabilir.
En dikkat çekici özelliği ise aracın dışına 220V sınıfı genel güç sağlayabilen V2L (Araç Yüklenecek Araç) fonksiyonudur. Elektrikli araçları ev aletleri için bir enerji kaynağı olarak kullanabilmesiyle karakterizedir.
V2L teknolojisine sahip Ioniq 5, genel bir evinkinden (3kW) daha yüksek olan 3.6kW güç tüketimi sağlar, böylece kamp yaparken veya araba kullanırken çeşitli elektronik cihazları özgürce kullanabilirsiniz. V2L bağlantı noktası, ikinci koltuk sırasının altında bulunur ve araç açıkken etkinleştirilir, ancak diğer bağlantı noktaları aracın dışındadır ve motor kapalıyken bile güç sağlayabilir.
Bunu dikkate alan Hyundai Motor Company, Ocak ayında Ionic 5'i tanıtmak için "Ultimate Camping" videosu yayınladı. Kamp alanında V2L işlevini kullanarak büyük bir elektrikli fırınla yemek pişirmek, büyük bir hoparlörle TV izlemek ve bir koşu bandı bağlayarak egzersiz yapmakla ilgili bir reklam videosuydu.
Aslında V2L işlevini kullanırsanız yazın buzdolabı ve klima açıkken TV izlemek, konsol oyunlarının keyfini çıkarmak gibi çeşitli amaçlarla kamp yapmanın keyfini çıkarmanız bekleniyor. Otomobil kamp alanı dışında bir açık alana gitme durumunda elektrik almak zordur ve yüzbinlerce won'u aşan bir kamp güç bankası satın alma zorunluluğu ortadan kalkacaktır.
Hyundai Motor Company, Ioniq 5'i uzun menzilli (72.6kWh pil) ve standart (58.0kWh pil) olmak üzere iki model halinde piyasaya sürüyor. Uzun menzilli arkadan çekişli modeller için şarj başına maksimum sürüş mesafesi 410 ila 430 km'dir. 350kW süper hızlı şarj durumunda akü kapasitesinin% 80'i 18 dakika içinde şarj olurken, 5 dakika şarj edildiğinde 100 km'ye kadar seyahat etmek mümkündür.
Şarj etmek de uygundur. Çeşitli şarj altyapılarını kullanabilen dünyanın ilk 400V / 800V multi-hızlı şarj sistemi IONIQ 5'e uygulandı. 800V ultra hızlı şarj altyapısı ve genel bir 400V şarj cihazı, şarj etme stresini azaltmak için kullanılabilir.
Hyundai Motor Company'nin Ioniq 5'i 50 milyon wonluk erken ve orta menzilde tanıtması bekleniyor. Gerçek satış fiyatının Nisan ayında Kore'deki resmi lansmanda teyit edilmesi bekleniyor. Elektrikli araçlara uygulanan bireysel tüketim vergisi avantajları (3 milyon won'a kadar) ve satın alma sübvansiyonları (Seul'de 12 milyon won'a kadar) dikkate alındığında, gerçek satın alma fiyatının 30 milyon won aralığının alt yarısına indirilmesi bekleniyor.
0 Yorumlar