Nvidia’nın yeni sürücüsü artık V-Sync’i "Kapalı" varsayılan ayarı yapmayacak
NVIDIA, 2021'in başından bu yana bu yılın ilk grafik kartı sürücü güncellemesini yayınladı, sürüm 461.09, şu an itibariyle sürücü sürümü 461.40. 461.09 sürücüsünden başlayarak, NVIDIA artık grafik kartının genel ayarlarında "V-Sync" dikey senkronizasyon seçeneğini varsayılan olarak devre dışı bırakılacak şekilde ayarlamayacaktır.
Nvidia’nın yeni sürücüsü artık V-Sync’i "Kapalı" varsayılan ayarı yapmayacak |
Nvidia, resmi açıklamasında bu değişikliğin nedenini açıkladı. Açıklamaya göre, bu seçenek kapalı olarak ayarlanırsa, bazı uygulamaları pencere modunda çalıştırmak ekranın yırtılmasına neden olacak ve görünümü ve hissi etkileyecektir. Dikey senkronizasyon açıldığında, yırtılmayı önlemek için uygulamanın kare hızı ekranla senkronize edilecektir. Genel olarak konuşursak, tam ekran modunda yırtılma meydana gelir ve bu özellik bunun olmasını engelleyebilir.
461.09 sürücüsünden önce, işletim sisteminin yalnızca bir seçeneği vardı. Windows Yöneticisi (DWM), tüm pencerelerin öğelerini sentezler ve ardından bunları görüntü kare hızına göre tek tip olarak çıkarır; bu, V-Sync teknolojisi olmadan bile DWM'nin yırtılmayı önleyeceği anlamına gelir. Bununla birlikte, 461.09 sürücüsünden sonra, çok düzlemli katman (MPO) çok iş parçacıklı ekran teknolojisini getirdi. Bu teknoloji, pencereli modda oyun gecikmesini azaltma avantajına sahiptir, uygulamaların Windows masaüstünden farklı bir kare hızı kullanmasına ve bağımsız çıktı için diğer pencerelere izin verir ve ayrı pencerelere V-Sync uygulayabilir. İşletim sistemi için, diğer uygulamaların MPO aracılığıyla açığa çıkarılmasına hala karar verilmiştir. V-Sync şu anda kapatılırsa, pencere modu oyununda da yırtılma sorunları olacaktır, bu da oyunun görünümünü ve hissini tam ekran modu olarak ciddi şekilde etkiler.
Nvidia’nın yeni sürücüsü artık V-Sync’i "Kapalı" varsayılan ayarı yapmayacak |
NVIDIA 461.09 sürümünden sonra, grafik kartının 3D global ayarlarındaki V-Sync ayarının "3D uygulama ayarlarını kullan" olarak değiştirildiği bilgisi verildi. Bununla birlikte, "CS: GO" gibi en yüksek tepki hızının peşinde koşan bazı FPS oyunları için, kullanıcılar bunları oyunda veya grafik kartı 3D ayarlarında ayrı ayrı ayarlayabilir ve dikey senkronizasyon seçeneğini kapatabilir.
0 Yorumlar