süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

McLaren'in yeni V6'sının yanı sıra yeni MCLA platformunu kullanan ilk otomobil.

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in

süper hibrid otomobil McLaren V6 plug-in


Salı akşamı, McLaren en yeni süper arabası Artura'yı tanıttı. Şirketin ilk plug-in hibrit EV'si, McLaren ile ilişkili tüm olağan performans üstünlüklerini vaat ediyor: 8,3 saniyede 0-124 mph (200 km / s), 10,7 saniyede çeyrek mil süresi ve 330 km / s maksimum hız h) markanın ürün yelpazesinin geri kalanıyla iyi bir şirkete koyun Ama aynı zamanda AB'nin WLTP testine göre sadece 129g / km CO2 yayan şu ana kadarki en verimli McLaren olmalı.


Ve Artura gerçekten tamamen yeni. MP4-12C'den sonraki önceki McLarens, 3.8L veya 4L kapasitelerde aynı karbon fiber monokok şasi ve aynı V8 benzinli motorun türevlerinin tüm varyasyonlarını kullandı. Bunun yerine Artura, McLaren Carbon Lightweight Architecture adlı yeni bir platform kullanacak. Güç aktarma organı da tamamen yenidir.


İçten yanmalı bileşen, 577hp (430kW) ve 431lb-ft (584Nm) çıkışlı, ikiz turboşarjlı 3.0L 120-derece "sıcak" V6'dır. McLaren, 353 lb (160 kg) olan bu yeni motorun (kod adı M630) V8'den 243 lb (110 kg) daha hafif ve önemli ölçüde daha kısa olduğunu söylüyor.


Ancak V6 hikayenin sadece yarısı; sonuçta bu bir PHEV. Yani McLaren'ın söylediği 94hp (70kW) 166lb-ft (225Nm) eksenel akı elektrik motoru var, bu geleneksel radyal akı motorlarından daha yoğun. Aslında McLaren, Artura'nın elektrik motorunun P1 hiper arabada kullanılan elektrik motorundan kilogram başına yüzde 33 daha fazla güç yoğunluğuna sahip olduğunu iddia ediyor. Elektrik motoru, aynı zamanda, Artura'nın geri vites olarak da işlev görür; motordan veya elektrik motorundan ileri doğru hareket, sekiz vitesli çift kavramalı bir şanzıman aracılığıyla sağlanır.


Elektrik motoru, beş modülden oluşan ve monokokun arkasına monte edilen 7,4kWh sıvı soğutmalı lityum iyon pil paketine bağlanır. Aküler, sürüş sırasında motordan gelen aşırı güçle şarj olabilir; AC duvar şarj cihazına bağlandığında, aracın (McLaren'e göre) yüzde 80 şarj durumuna ulaşması 2,5 saat sürmelidir.


25mph'de 31 mil

McLaren'in önceki hibritlerinin aksine (daha önce bahsedilen P1 ve daha yeni Speedtail), Artura'nın elektrik motoru, yalnızca 25mph'ye (25mph) kadar hızlarda olmasına rağmen, yalnızca elektrikli 19 mil (30km) menzile sahip arabayı kendi başına itebilir. 40km / s). Ve daha önceki (fişli olmayan) hibrit McLaren'lara benzer şekilde, elektrik motoru da V6'nın çıkışını tamamlamak için kullanıldığı "tork doldurma" sağlıyor.


McLaren, bir elektrik motoru ve batarya paketinin eklenmesine rağmen, Artura'nın ağırlığını azaltmayı başardı. 3,075 lb (1,395 kg) kuru ağırlığı ile PHEV Artura, Ferrari F8 veya Lamborghini Hurácan gibi hibrit olmayan süper otomobillerle karşılaştırıldığında olumludur.


Teknoloji güncellemesi sadece Aura'nın güç aktarma sistemiyle sınırlı değil. Birincisi, uyarlanabilir hız sabitleyici de dahil olmak üzere bir dizi gelişmiş sürücü yardım sistemi var. Ve şimdi Apple CarPlay ve Android Auto işlevselliğine sahip yeni bir bilgi-eğlence sistemi ve McLaren'den parça telemetri gibi uygulamalar var. Otomobilde yeni Pirelli P Zero Corsa lastikleri, kauçuk şirketinin "Siber Lastik" olarak adlandırdığı teknolojiye sahip, lastiklerdeki donanımın yanı sıra "lastiğe özgü koşullara dayalı olarak yüksek değerli veri akışı oluşturan" Siber Lastik "teknolojisi de bulunuyor. En iyi lastik performansını sunmak için Artura'nın kontrol sistemlerine aktarıldı. "


Teslimatların 2021'in 3. çeyreğinde başlaması planlanıyor ve Amerika Birleşik Devletleri'nde Artura 225.000 $ 'dan başlıyor.