VW Buzz Microbus EV

Buzz Microbus EV

VW, tamamen elektrikli Microbus ile bizimle dalga geçmeye devam ediyor ve en son Volkswagen yol haritasına inanılacaksa, daha sabırlı olmak için birkaç yılımız daha var. ID, Ocak 2017'de tamamen açıklandı. Buzz konsepti, klasik karavan minibüsünün yeniden başlatılmasını vaat ediyordu, o zamanki yeni MEB elektrikli platformunu sergiliyordu ve kendini anında sahip olma hevesli bir izleyici kitlesiyle buluyordu.


Bundan sonra VW, modüler elektrik mimarisinin ne kadar esnek olabileceğini göstermeyi amaçlayarak ID konseptinden sonra ID konseptini öne çıkardı. Elektrikli kum arabasından elektrikli spor arabasına kadar her şeyi gördük.

ID BUZZ

MEB platformunda ticari bir araç piyasaya sürüldüğünde, işler daha mantıklı fiyatlara geri döndü. VW ID.3 ilk geldi ve Avrupa'ya Golf boyutlu bir elektrikli hatchback sundu. Bu arada geçen bir veya iki ay içinde, VW’nin ID.4 elektrikli crossover’ı ABD'de piyasaya sürüldü ve aynı zamanda MEB’nin Amerika’daki başlangıcı oldu.


ID ile. Buggy bir no-go, ancak büyük soru, MEB'in daha tuhaf uygulamalarını ve ID'yi ne zaman görebileceğimizdi. Özellikle Buzz. VW, Ağustos 2017'de bir üretim modeli yapmayı planladığını, ancak 2022'ye kadar beklememiz gerektiğini söyledi. Maalesef ABD'dekiler için durum tam olarak böyle değil.

ID. Buzz van

Üretim kimliği. Otomobil üreticisinin Ticari Araçlar Bölümü başkanı Carsten Intra, Buzz minibüsünün 2022'de Avrupa'da satışa çıkacağını söyledi. Ancak 2024 kimliği geldiğinde 2023'e kadar olmayacak. Buzz ABD'ye geldi. O zaman bile, Avrupalı sürücülerin zevk aldığı aynı seçenekler yelpazesine sahip olmayacak.


Örneğin Avrupa, Microbus EV'nin hem yolcu hem de ticari versiyonlarını alacak, ikincisinin kullanılabilir bir güneş çatısı sunması bekleniyor. Hem kısa hem de uzun dingil mesafesi seçenekleri de olacak. VW, otonom bir versiyon üzerinde bile çalışıyor, ancak piyasaya sürülmesi bir süre sonra gelmeyecek.

Ancak ABD için tek bir temel model olacak: bir yolcu kimliği. Uzun dingil mesafeli vızıltı. VW'nin yaklaşık 200 beygir gücüne sahip arkadan çekişli bir versiyondan başlayarak üç konfigürasyon sunacağı öneriliyor. Üst düzey bir kimlik. Buzz amiral gemisi dört tekerlekten çekişe ve 300 beygir gücüne sahip olacak.
VW

Batarya boyutu ve beklenen menzil henüz açıklanmadı, ancak Volkswagen görünüşe göre orada üç seçeneği düşünüyor. Örneğin VW ID.4, arkadan çekişli ve 82 kWh pil (77 kWh kullanılabilir) ile EPA tarafından 250 mil menzile sahip olarak derecelendirilmiştir. Daha büyük kimlik. Buzz elbette daha büyük bir pil paketi taşıyabilir, ancak daha ağır da olacaktır.

Tabii ki bugünün planları bunlar ve kimliğin tam olarak ne zaman olduğu konusunda hala orta derecede şüpheci olduğumuzu söylemek doğru olur. Buzz nihayet gelecek. VW, elektrikli Microbus'u Almanya'nın Hannover kentindeki fabrikasında inşa etmeyi planlıyor, ancak bu henüz başlamayacak. Planların o zamandan şimdiye kadar değişmemesini umuyoruz.