Elektrikli araçlara olan talep arttı

Elektrikli araçlara olan talep arttı
Elektrikli araçlara olan talep arttı

Çin, dünyanın en büyük otomotiv tüketici pazarıdır.

Şirketin yıllık raporu, 2020'de Shenzhen merkezli BYD'nin net gelirinin% 162 artarak 4,2 milyar yuan'a (644 milyon $) ve işletme gelirinin 153,5 milyar yuan'a yükseldiğini gösteriyor. Şirket ayrıca, bu yılın ilk çeyreğinde karının% 166'ya kadar artacağını tahmin ediyor.


Citigroup, BYD'nin ilk çeyrek kâr hedefinin piyasa beklentilerinin altında olduğunu belirterek, ilk çeyrekte enerji araçlarına yönelik tüketici talebindeki mevsimsel düşüş göz önüne alındığında BYD'nin tahminlerinin makul bir aralıkta olduğunu ekledi. Salı sabahı saat 10: 15'ten itibaren BYD Hong Kong hisse fiyatı% 4,6 düştü.


BYD, 1995 yılında milyarder Wang Chuanfu tarafından kurulmuş olup, Çin'de elektrikli araçların öncülerinden biridir. Geçen yılın nisan ayında, Çin otomobil pazarı iki yıldır süren iki yıllık krizden çıktı ve bundan sonra BYD de talep dalgasının zirvesinde yer aldı. Elektrikli araçları tanıtmak için Çin hükümeti, elektrikli araç satın alan tüketicilere satın alma hevesini artırmak için teşvikler sağladı. Buna ek olarak, Çin'in salgının gerilemesinden sonra toparlanması, otomobil alımlarına yönelik tüketici talebini de artırdı. Çin Otomobil Üreticileri Birliği'nin verilerine göre 2020'de Çin'de elektrikli araçların toplam satışı 1,37 milyona ulaşacak.


Talebin artmasıyla elektrikli araç pazarında rekabet giderek şiddetlendi. Küresel pazarda lider olan Tesla, BYD, NIO ve Xiaopeng Motors gibi yerel üreticilerle rekabet ediyor. Ayrıca Zhejiang Geely Holding Group ve SAIC Motor gibi köklü geleneksel otomobil şirketleri de elektrikli araçlar alanına giriyor. BYD, geçtiğimiz yıl Temmuz ayında yeni elektrikli modeli "Han" ı lanse etti. 2020 yılı sonu itibariyle otomobilin satış hacmi 40.556'ya ulaştı. Geçen yılın ikinci yarısında şirket ayrıca Song Plus, yeni Tang, e2 ve e3 modellerini piyasaya sürdü.


BYD, bu yılın ilk çeyreğindeki net gelirinin 200 milyon ile 300 milyon ABD doları arasında olmasını ve geçen yılın aynı döneminde 112,6 milyonun üzerinde olmasını bekliyor. Şirket, mevcut Çin ekonomisinin sürekli toparlandığını ve yeni modeli Han'ın satış performansının çok güçlü olduğunu söyledi.


Geçen yılki salgın sırasında, BYD yeni bir fırsat yarattı ve yeni bir yüksek talep alanına girdi: maskeler. Geçen yıl Mart ayında şirket, salgından iki ay sonra dünyanın en büyük kişisel koruyucu ekipman üreticisi haline geldiklerini açıkladı. Şirketin diğer işleri arasında piller, cep telefonu bileşenleri, enerji depolama ve şehir içi raylı ulaşım sistemleri yer alıyor.


Geçtiğimiz yıl, BYD Hong Kong hissesinin hisse fiyatı dört kattan fazla arttı, ancak en yüksek noktaya kıyasla hisse fiyatı yaklaşık% 40 düştü. Şangay Borsası'nda hisse senedi fiyatı 2020'de% 308 arttı, ancak bu yıla girdikten sonra% 13 düştü.


CLSA'nın 1.600 kişiyle yaptığı anket, yeni araba almayı planlayan Çinli tüketicilerin yarısından fazlasının, geleneksel içten yanmalı motorlara göre yeni enerji araçlarını tercih ettiğini gösteriyor. CLSA, bu rakamın 2018 anket sonuçlarından (üçte biri) daha yüksek olduğunu, bunun nedeni yeni enerjili araçların fiyatının düşürülmesi, araç kalitesinin iyileştirilmesi, daha kolay ulaşılabilir araç satın alma göstergeleri ve araç satın alma sübvansiyonları olduğunu söyledi hükümetten.