Facebook algoritmalarının bir sorun olduğunu reddediyor

Ancak Facebook algoritmik olmayan bir Haber Kaynağını daha kolay görüntülemek için bir araç başlatıyor

Facebook algoritmalarının bir sorun olduğunu reddediyor
Facebook algoritmalarının bir sorun olduğunu reddediyor

Algoritmaları ve Facebook'un inkar etmeye devam ettiği, insanları daha aşırı içeriğe itme yetenekleriyle ilgili yıllarca süren tepkilerin ardından, şirket bugün kullanıcılarına Haber Akışlarının algoritmik olmayan görünümlerine daha kolay geçiş yapmaları için yeni araçlar vereceğini duyurdu. Bu, 30 adede kadar favori arkadaşınızdan ve Sayfalardan gönderileri gösteren ve gönderileri kronolojik sırayla gösteren "En Yeni" görünümü olan ve yakın zamanda başlatılan "Favoriler" i içerir. Ayrıca, gönderilerinize kimlerin yorum yapabileceğini ve diğer değişiklikleri ayarlamak için yeni kontroller getirdi.


Bazı durumlarda özelliklerin kendileri tamamen yeni değildir, ancak Haber Kaynağının görünümünü değiştirmek için mobil cihaza bir Besleme Filtresi Çubuğu ve yayınlarınızdaki bir seçenek menüsünün eklenmesiyle ulaşılması daha kolay hale getirilmiştir. kimin yorum yapabileceğini kontrol edin.


Haber Kaynağının "En Son" görünümü uzun zamandır var oldu, ancak Facebook mobil uygulamasındaki genişletilmiş "daha fazla" menüsüne (üç çubuklu hamburger simgesi) gömüldü. Göründüğü kadar kullanışlı değildir çünkü hem arkadaşlarınızdan hem de Sayfalardan gelen tüm yayınları tek bir kronolojik görünümde gösterir. Uzun yıllardır Facebook'taysanız, muhtemelen markalar, işletmeler ve tanınmış kişiler için bir dizi Facebook Sayfasını "Beğenmişsinizdir". Bu Sayfalar, arkadaşlarınızdan daha sık gönderme eğilimindedir, bu nedenle besleme, Sayfa güncellemelerinde büyük ölçüde uzun bir kaydırma haline gelmiştir.

facebook

Bununla birlikte, yine de "En Yeni" görünümünü tercih ediyorsanız, Besleme Filtresi Çubuğu, bu ve diğer görünümler arasında daha kolay geçiş yapmanız için size bir araç sağlayacaktır. Bu özellik önce Android'de başlayacak, ardından iOS'a sunulacak.


Bu arada Facebook, "Önce Gör" ayarıyla Haber Kaynağınızda kimleri gördüğünüze öncelik vermenin bir yolunu sundu, ancak daha yeni "Favoriler" özelliği bu çabayı yeniden adlandırıyor ve Ayarlar altında, Favorilerinizi seçmek ve seçimi kaldırmak için size tek bir hedef sunuyor. favori Sayfalar.


Güncellenen yorumlama kontrolleri, birçok Facebook kullanıcısının halihazırda benimsediği bir alışkanlığa yeni bir yaklaşımdır - bir gönderiyi yalnızca belirli bir izleyici kitlesiyle paylaşırken, iş arkadaşları veya hatta belirli kişiler gibi diğer grupları hariç tutarken. Artık kullanıcılar bunun yerine gönderilerini paylaşma seçeneğine sahip olacak, ancak kimlerin konuşmalara katılabileceğini kontrol edebilecek. Örneğin, tanınmış kişiler, kitlelerini yalnızca etiketledikleri markalar ve profillerle sınırlamak için özelliği benimsemeyi seçebilir.

Facebook algoritmaları

Facebook, "Bunu neden görüyorum?" İle Haber Kaynağında görüntülediği öneriler etrafında daha fazla bağlam göstereceğini söylüyor. algoritmik önerilerinin nasıl çalıştığını açıklayacak özellik. Neyin ve neden gösterildiğine ilişkin olarak burada çeşitli faktörlerin iş başında olabileceğini söylüyor - konumunuz, sizin veya sizin gibi kişilerin ilgili konularla, gruplarla veya Sayfalarla etkileşime girip girmediği ve daha fazlası dahil.

Facebook Haber Kaynağı

Değişiklikler, diğer teknoloji devleri ile birlikte Facebook'un, ABD Başkenti'ndeki fırtına gibi ölümcül olaylara ve bir pandemi sırasında aşı tereddütleri gibi ciddi halk sağlığı krizlerine yol açan yanlış bilgileri yaymadaki rolü nedeniyle ateş altına alındığı bir zamanda geldi. . Facebook CEO'su Mark Zuckerberg geçen hafta House'un İletişim ve Teknoloji Alt Komitesi önünde tehlikeli yanlış bilgileri ortadan kaldırmadaki başarısızlıkları ve aşırılık yanlılarının daha radikalleşmesine ve çevrimiçi örgütlenmelerine izin verdiği konusunda ifade verdi.


Ancak Facebook’un resmi konumu, insanları sorunlu içeriğe yönlendirmede bir rol oynamadığı yönündedir - onu ararlar. Ve insanların Haber Kaynakları, bu şekilde yalnızca kendi seçimlerinin bir yansımasıdır.


Bu düşünceler ve daha fazlası bugün Facebook Global Affairs Başkan Yardımcısı Nick Clegg tarafından detaylandırıldı ve burada kişiselleştirme algoritmalarının teknoloji şirketlerinde yaygın olduğu konusunda ısrar ediyor - örneğin Amazon ve Netflix de bunları kullanıyor. Ve sıralama, kullanıcıyla en alakalı olanın ilk sırada görünmesini sağlar - buradaki sorunlar için kullanıcıları etkin bir şekilde suçlar. Ayrıca Facebook'un yanlış bilgilendirmedeki rolü hakkında milletvekillerine satma konusundaki rolü hakkında alınacak kararları geri atıyor ve ekliyor: "Bu [içerik] kararlarının demokratik olarak sorumlu kanun yapıcıların kararlaştırdığı çerçevelere göre alınması daha iyi olurdu."