Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki


Teknoloji endüstrisindeki beş dev olarak Apple, Google, Microsoft, Amazon ve Facebook kendi rollerini oynuyor ve birbirlerine bağlılar. Ancak işlerinin genişlemesiyle birlikte, dokunaçları şiddetli rekabeti tetikleyerek birbirlerinin alanına yayılmaya başladı. Düşman mı yoksa arkadaş mı? "The Wall Street Journal", aralarındaki karmaşık ilişkiyi grafikler şeklinde ortaya koyuyor.

Aşağıdakiler makalenin kilit noktalarıdır:


Bir zamanlar Amazon yalnızca çevrimiçi kitap satıyordu, Apple yalnızca cep telefonu satıyordu ve Google sadece bir arama motoruydu. Ancak böyle günler sonsuza dek geride kaldı. Artık Apple, Google, Amazon, Microsoft ve Facebook teknoloji devleri haline geldi.


Büyük şirketlerin eleştirmenleri, bu endüstri devlerinin İnternet kullanıcılarının yaşamları üzerinde çok fazla etkiye sahip olduğuna inanıyor. Teknoloji devleri, genellikle birbirleriyle şiddetli bir rekabetle karşı karşıya kaldıklarını ve bu nedenle zamana ayak uydurmak için yenilik yapmaya devam etmeleri gerektiğini söylediler.


Aslında, teknoloji devlerinin rekabetçi tehditlere karşı korunmaları, büyüklüklerini ve kaynaklarını küçük şirketleri satın almak, yeni cepheler açmak ve ürün ve hizmetlerini genişletmek için kullanmaları gerekiyor. Bu büyüme, ortaklara olan bağımlılıklarını azaltmalarına yardımcı olsa da, ortamdaki değişiklikler de onlar için şiddetli bir rekabet yarattı. Apple CEO'su Tim Cook (Tim Cook) ve Facebook CEO'su Mark Zuckerberg (Mark Zuckerberg), veri gizliliği ve uygulama mağazası komisyonu gibi konularda birbirlerini eleştirdi. Google ve Microsoft yöneticileri de son zamanlarda haber ödemeleri konusunda tartıştılar.


Ancak, beş şirket arasındaki ilişki tamamen kopmadı: Yazılım geliştirme ve endüstri önerileri gibi çeşitli konularda işbirliğine devam ediyorlar. Uygulamalarını ve ürünlerini birbirlerinin platformlarında satmanın yanı sıra, aralarındaki ticari anlaşmalar, Google ile Apple arasındaki varsayılan arama sözleşmesi gibi rekabet incelemelerini de tetikledi.


Aşağıdaki diyagramlar çeşitli alanlardaki ilişkilerini gösterir (yeşil arkadaş, kırmızı düşman, sarı dost veya düşman, gri ise açık bir ilişki olmadığı anlamına gelir):


akıllı telefon

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Beş şirketin tümü akıllı telefonlar için yazılım geliştirmesine rağmen, sadece üçü akıllı telefon üretiyor. Cep telefonu geliştirme açısından Apple en uzun geçmişe sahiptir. Amazon, Fire telefonlarını bıraktıktan sonra akıllı telefon işinden çekildi, ancak e-ticaret platformunda Google Pixel telefonları ve Apple iPhone'ları sattı. Microsoft ayrıca birkaç yıl önce akıllı telefon işinden çekildi, ancak yakın zamanda tablet telefon Surface Duo'nun piyasaya sürülmesiyle bir geri dönüş yaptı.


Dizüstü bilgisayarlar ve tabletler

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Microsoft ve Google gibi şirketler, dizüstü bilgisayarlar ve tabletler arasındaki sınırı bulanıklaştırmaya başladı. Amazon, dizüstü bilgisayarlar üretmez (e-ticaret platformunda satılır), ancak Fire tabletleri Apple, Google ve Microsoft ürünleriyle rekabet eder, ancak cihazlarını sürmek için Google'ın Android sistemine güvenir.


Akıllı hoparlörler ve video ekranları

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Akıllı hoparlörler ve video ekranları, dijital asistan teknolojisinin dünya çapında milyonlarca cihaza getirilmesine yardımcı oldu. Apple, Amazon ve Google, sesli asistanlarla hoparlör ve ekran satışı konusunda kıyasıya rekabet ediyor. Facebook'un akıllı ekran Portalı da bu alanda rekabet ediyor, ancak aynı zamanda Amazon'un sesli asistanı Alexa yerleşik. Amazon ayrıca e-ticaret platformunda Portal satmaktadır.


Akıllı saat ve spor bileziği

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Google, Fitbit'i satın alarak akıllı saat ve spor bileziği satış pazarına girdi. Bu alanda Apple büyük bir pazar payına sahip ve Amazon, fitness bileziği Halo ile tüketicileri kendine çekiyor. Google'ın Fitbit'i satın alması, Amazon ile olan işbirliğini de gizler. Fitbit'in ürünleri Amazon'un sesli asistanı Alexa ile entegre olan Amazon e-ticaret platformunda satılıyor ve uygulamaları da Amazon App Store'da bulunuyor. Facebook, sonunda geliştirilmekte olan akıllı gözlüklerle bilgileri senkronize edebilecek bir bileklik cihazı geliştirdiğini söyledi.


Bulut bilişim

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Amazon'un bulut bilişim hizmeti AWS, bulut bilişim pazarında hala en üst konumda yer alsa da, hem Microsoft hem de Google pazar payını bozmaya çalışıyor. Apple ve Facebook, web barındırma hizmetlerini başka şirketlere satmaz, ancak Apple ayrıca iCloud verilerinin bir kısmını Google Cloud ve Amazon AWS'de barındırır.


Dijital reklamcılık

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Google ve Facebook, dijital reklamcılık alanına hakimdir, ancak Amazon, Microsoft ve Apple'ın dijital reklamcılık işi de büyüyor. Amazon, birbiriyle rekabet halinde olsa bile belirli Google anahtar kelime reklamları satın alır ve Google, çoğu Amazon üçüncü taraf satıcısı için bir numaralı çevrimiçi yönlendirme trafiğidir. Google ile Facebook, Apple ve Google arasında varılan çevrimiçi reklamcılık anlaşması, eyalet başsavcıları ve ABD Adalet Bakanlığı'nın davalarının odağı haline geldi.


Haber toplama

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki



Uzun süredir İnternet platformları, kullanıcıları çekmenin bir yolu olarak haberleri kasıtlı olarak kullandı. Bu değerlendirme, düzenleyici baskı ile birlikte, şirketleri haber yayıncılarına ikincisinin içeriğini dağıtmaları için ödeme yapmaya sevk etti. Google ve Microsoft, son zamanlarda haber yayıncılarına karşı tavırları hakkında tartışıyorlar. Google ve Facebook, önümüzdeki üç yıl içinde haber içeriğine 1 milyar dolar yatırım yapmayı planladığını duyurdu. Apple, News + hizmeti aracılığıyla ücretli haber aboneliği ürünleri sağlar ve Microsoft, tarayıcısı ve uygulamaları aracılığıyla taranan haber ürünlerine sahiptir.


Elektronik Oyun Hizmeti

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Beş şirketin tamamı, dağıtımdan donanım ve aksesuarların geliştirilmesine kadar video oyun endüstrisine milyarlarca dolar yatırım yaptı. Bugün, her şirket ya bir abonelik oyun hizmeti işletiyor ya da ücretsiz oyun hizmetleri sağlıyor. Apple, bir oyun abonelik hizmeti olan Apple Arcade'i ve şirketin App Store'daki bulut oyun hizmetlerine getirdiği kısıtlamaları Facebook, Microsoft ve Google'dan memnun etmedi. Aynı zamanda, bazı oyun hizmetleri tüketicilere ulaşmak için birbirlerinin dağıtım kanallarını da kullanır. Örneğin, Amazon Fire TV çubuğu, Google Stadia oyun hizmetini destekler ve Amazon'un bulut oyun platformu Luna'nın dijital denetleyicisi Google Play aracılığıyla indirilebilir.


Sosyal ağlar ve canlı yayın

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Facebook, dünyanın en büyük sosyal ağlarından bazılarını kontrol ediyor, ancak şirketin e-ticaret ve canlı yayın hizmetleri, rekabetçi ilişkilerini yeniden tanımladı. Google'ın YouTube'u ve Amazon Twitch'i canlı yayın alanında rekabet ediyor, ancak iki şirket, uygulamalarının birbirlerinin uygulama platformlarında dağıtılabilmesi gerçeğinden faydalandı. Microsoft'un profesyonel sosyal ağı LinkedIn, sosyal medya alanında diğer platformlarla rekabet etmektedir ve ayrıca işe alım geliri elde etme konusunda Google ve Facebook ile rekabet etmektedir.


uygulama mağazası

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Uygulama barındırma platformları, insanların İnternet üzerindeki yazılıma erişmeleri için önemli portallardır ve giderek büyük teknoloji şirketlerinin pazar gücünü ateşleyen sigorta haline gelmiştir. Apple ve Google dünyanın en büyük mobil uygulama mağazasını işletiyor, ancak aynı zamanda kendi uygulamalarını birbirlerinin platformlarında da dağıtıyorlar. Microsoft ayrıca Windows cihazları ve Xbox konsolları için uygulama mağazaları çalıştırıyor ve kendisi ile Facebook'un Apple ile uygulama mağazası kuralları konusunda bir anlaşmazlığı var.


Kurumsal Yazılım Paketi

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Son yirmi yılda, kurumsal yazılım pazarı hızlı bir büyüme kaydetti. Facebook dahil büyük teknoloji firmaları bu alana girmiş ve tedarikçi haline gelmiştir. Google ve Microsoft, e-posta, takvimler ve metin dokümanları dahil olmak üzere bir dizi kurumsal ürün üzerinde rekabet etmektedir.


Mesaj uygulaması

Apple, Google ve Microsoft arasındaki ilişki

Bu şirketler tüketicilere ve işletmelere rekabetçi mesajlaşma ürünleri sağlar ve aynı zamanda tüketicilere ulaşmak için bunları dağıtmak için birbirlerinin platformlarına ihtiyaç duyarlar. Facebook, WhatsApp ve Messenger aracılığıyla tüketici hizmetleri sağlıyor ve CEO'su Zuckerberg, Apple'ı mesajlaşma alanında bir rakip ve diğer alanlarda giderek daha rekabetçi bir tehdit olarak nitelendiriyor.