Tesla'nın Japonya satışları Mart ayında bir önceki yıla göre% 1300 arttı


Tesla'nın Japonya satışları Mart ayında bir önceki yıla göre% 1300 arttı
Tesla'nın Japonya satışları Mart ayında bir önceki yıla göre% 1300 arttı

pyabancı basında çıkan haberlere göre, Model 3 siparişleri sayesinde elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın Japonya'daki satışları Mart 2021'de 588'e yükseldi, geçen aynı dönemde 44'e kıyasla 1.300 arttı. yıl.%.

Bu, Tesla'yı Japonya'daki en popüler yabancı markalardan biri yapar, Fiat (739 adet) ve Land Rover'dan (689 adet) sonra ikinci ve elektrikli araç pazarında ilk sırada yer alır.

Tesla'nın bu yıl mart ayında Japonya'daki satış büyümesi çeşitli faktörlerden kaynaklandı, ancak asıl faktör Şangay Süper Fabrikasıydı. Tesis, Model 3 ve Model Y'yi üretiyor. Bu arabalar çoğunlukla Çin'de satılıyor, ancak bazıları Avrupa, Avustralya ve Japonya'ya da ihraç ediliyor.

Diğer bir faktör de Japonya’nın elektrikli araç sübvansiyonlarının bu yıl artması, bu da alıcıların elektrikli araçlar satın alırken daha fazla tasarruf edebileceği anlamına geliyor.

Japonya, dünyanın en büyük dördüncü otomobil pazarıdır ve Tesla, Japonya'da her zaman araba satmakta zorluk çekmiştir. 2014 yılında Japon pazarına girdiğinde Tesla, Japon otomobil üreticilerinden çok daha küçüktü.

Aslında Japonya, Tesla'nın otomobil satmaya başladığı ilk Asya pazarlarından biriydi, ancak Japon pazarına girdikten yaklaşık yedi yıl sonra, araba satışlarının hızı hala şirketin beklentilerinin çok altındaydı.

Bu amaçla Tesla, Japonya'daki işlerini genişletmek için daha kapsamlı çabalar gösterdi. Şirket, bu yıl 17 Şubat'ta Japonya'daki amiral gemisi modeli Model 3'ün fiyatını önemli ölçüde düşürdü ve bu da yeni Model 3 siparişlerini teşvik etti.

Özellikle şirket, yükseltilmiş standart pil ömrü modeli 3'ün fiyatını 5.11 milyon yen'den (48.300 $) 4,29 milyon yen'e (40.500 $) düşürdü; uzun pil ömrü versiyonu yaklaşık% 24 düşüşle 499 On bin yen'e (ABD 47.200 $); Performance yüksek performanslı versiyonun fiyatı 7.17 milyon yen (67.800 ABD $) seviyesinde kalıyor.

Japonya'daki Model 3 fiyat indirimleri, Tesla'nın Şangay Gigafactory'sinin Japonya dahil olmak üzere birden fazla pazar için otomobil üretmeye başlamasıyla ilgili, ancak diğer faktörler de rol oynayabilir.

Japonya'da Model 3 fiyat indirimi ile birlikte ülkenin Tesla araçlarına olan talebi, özellikle şirketin Model 3 elektrikli araçları önemli ölçüde arttı.

Yabancı medya, Tesla'nın Japonya'daki satışlarının yeni başlamış olabileceğini, çünkü şirketin henüz Model Y'yi ülkede piyasaya sürmediğini ve bu arabanın Model 3'ten daha popüler olabileceğini söyledi.