YouTube, kendi moderasyon kurallarını uygulamada daha iyi hale geldiğini iddia ediyor
YouTube, kendi moderasyon kurallarını uygulamada daha iyi hale geldiğini iddia ediyor |
YouTube, dünyanın kendi moderasyon kurallarını uygulayarak her zamankinden daha iyi bir iş çıkardığını bilmesini istiyor. Şirket, giderek azalan sayıda insanın, sitedeki sorunlu videoları (sansürlenmemiş şiddet, dolandırıcılık veya nefret söylemi içeren videolar gibi) kaldırılmadan önce gördüğünü söylüyor.
2020'nin son aylarında, YouTube'daki her 10.000 görüntülemeden 18'i, şirketin politikalarını ihlal eden videolardaydı ve herhangi biri onları izlemeden kaldırılması gerekiyordu. Bu, YouTube'un rakamı izlemeye başladığı 2017'nin dördüncü çeyreğinde her 10.000 görüntülemeden 72'sinden düştü.
Ancak rakamlar önemli bir uyarı ile birlikte geliyor: YouTube'un rahatsız edici kliplerin yayılmasını sınırlama konusunda ne kadar başarılı olduğunu ölçerken, nihayetinde YouTube'un platformundan kaldırılması gerektiğine inandığı videolara dayanıyorlar - ve şirket yine de bazı sorunlara izin veriyor. Kalmak için videolar.
İstatistik, platformdan kaldırılan video türleriyle ilgili ayrıntılarla üç ayda bir güncellenen bir şeffaflık raporu olan YouTube’un topluluk kuralları uygulama raporuna yeni bir ektir. Bu yeni rakama İhlalli Görüntüleme Oranı veya VVR adı verilir ve YouTube'da, kurallarını ihlal eden ve kaldırılması gereken videolarda kaç görüntülendiğini izler.
Bu rakam, temelde YouTube'un kendi kurallarına göre kendi sitesini denetlemede ne kadar başarılı olduğunu ölçmenin bir yoludur. VVR ne kadar yüksekse, YouTube onları yakalayamadan o kadar sorunlu videolar yayılıyor; VVR ne kadar düşükse, YouTube yasaklanmış içeriği ortadan kaldırma konusunda o kadar başarılı oluyor.
YouTube, dahili kullanım için sayıyı ölçmeye başladığından beri rakamın nasıl düştüğünü gösteren bir grafik yaptı:
Ölçümler başladığından beri VVR'yi gösteren YouTube'dan bir grafik |
YouTube'un güven ve güvenlik ürün direktörü Jennifer O’Connor, gazetecilere verdiği bir brifing sırasında, YouTube'un sorunlu videoları tespit etmek için kullanıcılara güvenmek yerine makine öğrenimine güvenmeye başlamasının ardından 2017'den 2018'e ani düşüşün geldiğini söyledi. Amaç, "bu sayıyı olabildiğince sıfıra yaklaştırmaktır."
YouTube’un reklamcılık kurallarını ihlal eden ancak genel topluluk kurallarını ihlal eden videolar, kaldırılmasını gerektirmediği için VVR rakamına dahil edilmez. Ve herhangi bir kuralı tam olarak ihlal etmeyen, ancak aynı nedenden ötürü karşı gelen sözde "sınırda içerik" de hesaba katılmaz.
O’Connor, YouTube ekibinin bu rakamı, kullanıcıları rahatsız edici içerikten korumada ne kadar başarılı olduklarını anlamak için dahili olarak kullandığını söyledi. YouTube, yukarı çıkarsa ne tür videoların geçtiğini anlamaya çalışabilir ve bunları yakalamak için makine öğrenimini geliştirmeye öncelik verebilir. O’Connor, "Ekibimiz için Kuzey Yıldızı, kullanıcıları güvende tutmaktır" dedi.
0 Yorumlar