Ford EVOS ST-Line Sürümü
Ford EVOS ST-Line Sürümü

Daha akıllı bir araba sadece elektrikli bir araba olabilir mi?

Bir süredir "yeni bir araba yapım gücü" sürüyorsanız, geleneksel bir arabaya döndüğünüzde aşağıdaki duygulara sahip olabilirsiniz:


Kapıyı açıyorsunuz ve ana sürücü koltuğuna oturuyorsunuz.Koltuğa daha önce yapılmış olan kişisel ayarlara göre yavaşça itiliyor.Çok rahat.Frene basın,kontak düğmesine basın,kükreyen motor sesi sizi kaynatıyor. ve ardından koku Sistem ve ortam ışığı etkinleştirildi.Bu sırada, bir arkadaş WeChat'teki akşam yemeği yerine gönderdi ve elini sağ taraftaki devasa merkezi kontrol ekranına koydu, tıklamaya ve kaydırmaya hazırdı.


Ne, böyle lüks bir araba dokunmatik ekran değil mi?


Navigasyon adresini manuel olarak girmek boşuna, ses girişini uyandırmaya ve bu araba makinesinin sesli asistanı olmadığını bulmaya hazır mısınız?


Gövdesine işlenmiş enfes masif ahşap ve her yere dokunabilen yumuşak deri paketi görünce biraz afallarsınız ve hatta yerinde patlamak istersiniz ve sonunda telefonda Gaode haritasını açmaya karar verirsiniz.


Bu geleneksel benzinli kamyon, Japonya'daki lüks bir otomobil fabrikasından geliyor.Arabanın fiyatına göre, yeni araba yapım güçlerinden bir veya iki tanesini satın alabilmelidir. Ancak bu günlük sürüş görevinde, "lüks" değildir - kullanıcıların mobil İnternet çağında geliştirdikleri kullanım alışkanlıkları ve en yüksek frekanslı uygulamalar, bu lüks otomobilde "zekasını" gösteremez.


Bu gerçekten utanç verici. Akıllı arabalar çağının ortaya çıkmasıyla, yıkım, otomotiv endüstrisinin dışından geliyor.Geleneksel arabaların "lüks" değerini yavaş yavaş yok ettiler ve yol bu nispeten "basit" insan-bilgisayar etkileşimi tasarımı ve kullanım alışkanlıklarından geçiyor. .


Ne zaman olursa olsun, transta olacağım. Aslında ekrana dokunup dokunmamak arasında dolaşmaya gerek yok.Bu sadece küçük bir deneyim vakası ama şu anda daha büyük bir duygu: En popülerleri gibi akıllı bir elektrikli arabaya sahip olmak istemiyorum. elektrikli araba, daha iyi. Diyelim ki bana sadece daha akıllı bir kokpit vermesi gerekiyor - onu neyin sürdüğü umurumda değil.


Bu soruyu başka bir şekilde tartışmak gerekirse: Akıllı arabalar sadece elektrikli arabalar olabilir mi?


Benzinli araçların şansı var

Madalyonun tersi doğal olarak bir yakıt arabasıdır.


2021'de Şanghay Otomobil Fuarı'nı "Değişimi Kucaklamak" temasıyla deneyimlediyseniz, muhtemelen bazı farkındalıklar yaşayacaksınız: Elektrikli araçlar zeka için gerekli bir seçenek değil. Şanghay Otomobil Fuarı'nda, ister yeni otomobil üreticileri arasındaki "Wei Xiaoli" isterse Mercedes-Benz, BMW, Ford ve Toyota gibi geleneksel otomobil şirketlerinin devleri olsun, akıllılaştırma bu otomobil şirketleri için ana savaş alanı haline geldi.


Özellikle akıllı elektrikli otomobil şirketleri bu yıl bunca yıldır ağlarken, yüksek yoğunluklu piller ve aşırı şarj neredeyse standart özellikler haline geldi ve elektrikli pil ömrü sayısı, kullanıcının algı düzeyinde giderek daha az belirgin hale geliyor ve akıllı deneyim yavaş yavaş ortaya çıkıyor.


Otomobil fuarında Pinjia/Pinwan'a konuşan bir NIO çalışanı, "Herkesin pil ömrü artık çok uzun" dedi. "Pek çok akıllı elektrikli araç, pazardaki yakıtlı araçlarla rekabet ediyor."


Başka bir açıdan bakıldığında, bu aynı zamanda elektrikli araçların ve yakıtlı araçların akıllı araba pistinde gerçekten doğrudan rekabetle karşı karşıya olduğu anlamına geliyor.


Son birkaç yılda, pazarın odak noktası içten yanmalı motor teknolojisinden elektrikli tahrik teknolojisine geçtiğinden, araçların akıllılaştırılması ve elektrifikasyonunun da güçlü bir şekilde bağlı olduğu düşünülmektedir.

akıllı

"Uzun vadeli bir perspektiften bakıldığında bu doğru." SAIC'de istihbarattan sorumlu bir mühendis böyle düşünüyor. "Ancak artık geleneksel otomobil şirketleri elektrifikasyon yolunda değil."


Şanghay Otomobil Fuarı sırasında Ford, GM, Roewe ve Lynk & Co gibi otomobil şirketleri, akıllı mimariye sahip yakıtlı araçları piyasaya sürdü ve FOTA, akıllı sürüş ve akıllı kokpitler dahil olmak üzere kapsamlı yükseltmeler önerdi.


Piyasa verileri de akaryakıtlı araçların gerçekten daha geniş bir pazar olduğunu gösteriyor. Bu yılın Ocak ayında, Kamu Güvenliği Bakanlığı Trafik Yönetim Bürosu, 2020 yılında Çin'in otomobil sahipliğinin 281 milyona ulaşacağını, yeni enerjili araç sayısının ise toplamın %1,75'ini oluşturan 4,92 milyona ulaşacağını gösteren bir mesaj yayınladı. araba sayısı. Bunların arasında sadece 4 milyon saf elektrikli araç var.


En azından veriler açısından, yeni enerji araçları otomotiv pazarında çok küçük bir pazar payına sahip. Yani akaryakıtlı araçlar daha uzun bir süre tüketicilerin ana tercihi olmaya devam edecek.Stok kullanıcılarının bu kısmının tecrübesini değiştirmek, geleneksel otomobil üreticilerinin çabalarına yön veriyor.


Zeka nereye yansıtılmalıdır?

Elektrikli otomobillerin akıllı otomobillerin doğal taşıyıcısı olup olmadığı konusuna gelince, aslında daha önceki bir tartışma var. Zeka ile elektrifikasyon arasında zorunlu bir bağlayıcı ilişki olup olmadığını anlamak için burada zeka kavramına açıklık getirmek gerekir.


Aslında, elektrikli araçların temel teknolojileri piller, motorlar ve üç elektrik teknolojisi olarak adlandırılan elektrik kontrolüdür. Bildiğimiz akıllı arabalar birkaç parçaya ayrılabilir.Birincisi genellikle motor ve elektronik kontrol tarafından belirlenen sürüş kısmıdır. İkincisi, kullanıcının araba, makine ve uzaydaki yumuşak deneyimini belirleyen akıllı kokpittir. Üçüncüsü akıllı sürüş.Otomatik sürüş ve destekli sürüş sistemlerinin sağladığı işlevler bu kategoride yer alıyor.


Buna bakarak, muhtemelen insanların elektrikli araçların pil ömrünü esas olarak sürüş sorunları nedeniyle eleştirdiğini anlayabilirsiniz. Ve insanların daha akıllı elektrikli araçları tercih etmesi, akıllı kokpitlerin ve yolda akıllı sürüşün sürekli ilerlemesini de dışlamadığımızı gösteriyor. Bu aynı zamanda, geleneksel otomobil şirketlerinin yakıtlı araçların akıllı yolundaki mevcut çabalarının, elektrikli araçların akıllılaştırılmasıyla tutarsız olmadığını doğruluyor gibi görünüyor.


Bazı insanlar ayrıca makalenin başında bahsedilen vakayı bir tartışma olarak kullanmanın, kullanıcıların zekasının yapışkanlığının iki yönden gelebileceğine inanıyor. “Bir kez kullanımı zor” olan akıllı elektrikli araçlar, önce daha akıllı bir ürün fonksiyon tanımına sahipken, ikincisi etkileşim tasarımı açısından kullanıcılarla daha fazla etkileşime sahip. İkisi arasındaki ortak nokta, gerçekten mobil İnternet benzeri bir deneyime sahip olma eğiliminde olmalarıdır.


Ancak çağlar boyunca, yüksek derecede zeka elde etmek için bazı yakıt araçları vakaları olmuştur. Örneğin, akıllı sürüş alanında, otonom sürüşü geliştirmeyi seçen şirketler, başlangıçta geleneksel yakıtlı araçlarda denendi - bir yakıt aracı olan Audi A8 ve aynı zamanda L3 seviyesinde otonom sürüş fonksiyonlarına sahip dünyanın ilk aracı olarak biliniyor.

GM'nin yeni nesil VIP akıllı mimarisi

Ford EVOS gibi bu yılki Şanghay Otomobil Fuarı'nda Buick Envision Plus, yeni nesil VIP akıllı elektronik mimarisiyle donatıldı. Örneğin, ikincisi 4,5 TB/saate kadar veri işleme kapasitesiyle hızlı ve verimli iletişim özelliklerine sahiptir ve 10Gbps yüksek hızlı araç içi Ethernet iletişimini ve OTA yükseltme özelliklerini destekler.


OTA yeteneği, otomobil zekasının temel temel yeteneği olarak kabul edilir. Esas olarak SOTA ve FOTA'ya bölünmüştür, ilki esas olarak araba ve makine sistemini yükseltmek içindir, ikincisi ise tüm arabanın temel donanım yazılımının tasarımıdır: güç çıkış modunu ve hatta direksiyon sistemini değiştirebilir.


Burada ayrıca eski SOTA'nın uygulanmasının kolay olduğu, ancak ikinci FOTA'nın daha önemli olduğu görülebilir: araca tamamen gelişme yeteneği verir.


FOTA'nın arkasındaki güncelleme aslında elektrik ve elektronik mimarinin bir güncellemesidir, bu nedenle daha akıllı bir araba elde etmek istiyorsanız, temellerden biri aslında daha gelişmiş bir elektrik ve elektronik mimaridir.


Geleneksel otomobil şirketlerinin avantajları gerçekten vurgulanmıyor

Elektrik ve elektronik mimaride çaba gösterilmesine rağmen, geleneksel otomobil şirketlerinin geçişte hala yavaş olduğu düşünülüyor.


Sebeplerden biri, kavramsal olarak, geleneksel arabaların hikayesinin gerçekten de biraz fazla eski moda olduğunu, elektrikli arabalar kadar seksi olmadığını kabul etmemizdir.


Geleneksel bir yakıt aracı, otomobil bağlamında bir "alet arabası" dır, daha çok bir "çekiç" gibidir ve tüm tanımları ve kavramları seyahat araçları etrafında belirlenir.


Otomobil endüstrisinin 100 yılı aşkın bir geçmişi vardır ve otomobillerin değerlendirilmesi konusunda pazar ve tüketiciler bir fikir birliğine varmıştır. Örneğin, çoğu, yer değiştirme, dingil mesafesi veya konfor, sessizlik, performans, yol tutuşu ve güvenlik açısından değerlendirilir ve derecelendirilir. Bu, otomobil bağlamının hükümdarıdır.


Geleneksel arabamın zaten çok akıllı olduğunu düşünmeme rağmen, zekası hala bir yağmur fırtınasında yüksek hızlarda dörtnala gitmek gibi araçlara daha fazla odaklanmış durumda.Daha az mükemmel bir destekli sürüş sistemine kıyasla, benimkini tercih ederim.Silecek otomatik olarak açılacaktır "akıllıca" ve otomatik farlar artık önümdeki sisli yolu aydınlatmam gerektiğini anlayabilir.

Mobil alan kavramı gerçekten daha çekici

Ancak akıllı arabanın bağlamı farklı, bir seyahat aracı değil, birçok “yeni güç” tanımına göre artık daha çok mobil bir alan, duygusal diyalogları olan bir robot ve her şeyi değiştirebilecek bir platform. gelişmiş. Akıllı işlevi tanımlanmamıştır, çünkü yalnızca bir platform sağlar ve işlevin tanımı kullanıcılar tarafından hayal edilebilir.


Düşünce ve teorideki bu farklılık gerçekten de ürüne yansıyacaktır. Açık elektrikli yeni arabalar, giderek daha fazla kendilerini kullanıcı odaklı şirketler olarak tanıtmaya başlıyor ve asırlık bir geçmişe sahip OEM'ler daha çok "kapalı kapılar ardındaki arabalar" gibi.


Geleneksel otomobiller zeka bağlamında çalışıyor.Lüks otomobil üreticilerinin piyasaya sürdüğü birçok elektrikli otomobilin zeka kavramına odaklandığını görebiliyoruz ama aslında bunlar daha çok sürüş yöntemlerindeki değişikliklerle ilgili. Bu bağlamda, araç kullanımı, güvenlik ve güvenilirlik konusundaki vurguları ve 100 yılı aşkın otomobil yapma deneyimi buna bağlı olarak zayıfladı.


Bize göre bazı geleneksel şirketler aslında kullanıcı ihtiyaçları ve ürün tanımları konusunda 100 yılı aşkın deneyime sahip ve çok kapsamlı bir denge anlayışına sahipler, ancak güvenliği sağlama öncülü altında kullanıcı deneyimi sağlamaları gerekiyor.


Kapsamlı bir girişim

Geleneksel arabalar ve akıllı arabalar bağlamını dikkate alan bir araba var mı?


Akıllı bir arabayı yukarıdaki tüm standartlara göre ölçerseniz, Ford'un en yeni EVOS'unun günümüzde en kapsamlı akıllı özelliklere sahip olduğunu ve yakıtla çalışan akıllı bir araba olduğunu göreceksiniz.

Elektrik ve elektronik mimari açısından Ford EVOS, Ford'un FNV akıllı arabağlantı ağı mimarisiyle donatılmış ilk yakıt aracıdır. Tüm aracın "sinir ağı" ve "karar merkezi" olarak FNV, EVOS'a akıllı kokpit, akıllı sürüş ve güçle ilgili modüller dahil tüm işlevsel alanları kapsayan tüm araç OTA yükseltme kapasitesini vermek için yüksek düzeyde entegre bir sistem dağıtım tasarımı benimser. , tüm aracı aşan modüllerin %95'i hava yükseltmelerini destekler.


FNV elektrik ve elektronik mimarisinin sadece Ford EVOS gibi yakıtlı araçlar için değil, Tesla MODEL Y'nin güçlü bir rakibi olarak derecelendirilen Mustang Mach-E gibi elektrikli araçlar için de uygun olduğunu belirtmekte fayda var.


FNV elektrik ve elektronik mimarisinin mükemmel performansı esas olarak üç noktada yansıtılır:


Her şeyden önce, birçok dağıtık elektronik ve elektrik mimarisinin mevcut uygulamasından farklı olarak, FNV entegre bir dağıtılmış elektronik ve elektrik mimarisidir.


Entegre aşamanın ilk adımı, bazı sensörleri ve işlemcileri birleştirmek ve bir ECU birden fazla işlevi kontrol edebilir; sonraki adım, çoklu kontrol elde etmek için etki alanı denetleyicisinin performansını artırmak için farklı etki alanlarını birleştiren etki alanı denetleyicisidir. etki alanı; nihai hedef, araçlar için merkezi bir elektronik ve elektrik mimarisi elde etmek için tüm etki alanlarını kontrol etmek için merkezi işlem birimini kullanmaktır. Bu aynı zamanda baştan aşağı tamamen düşünülen bir mimari hiyerarşik tasarımdır.


İkincisi, mükemmel mimari tasarımı, verilerin daha hızlı ulaşmasını sağlayacaktır, bu nedenle FNV'nin bir diğer önemli özelliği, daha hızlı veri işleme hızıdır.


Örneğin, yukarıda bahsedilen genel yeni nesil VIP akıllı elektronik mimarisi, önceki nesle göre 5 kat daha yüksek bir veri işleme hızına sahiptir ve saatte 4,5 TB'a kadar veri işleyebilir, bu da araçların ultra yüksek performans elde etmesine olanak tanır. araç içinde ve dışında verilerin hızlı iletimi. Bir karşılaştırma olarak, FNV mimarisi, bir saatte 4,8 TB veri işlemeye eşdeğer olan 80 Gb'ye kadar veri çıkış kapasitesiyle 100M Ethernet bant genişliği kullanarak daha da ileri gider.

Ford FNV akıllı ara bağlantı ağı mimarisi

Son olarak, mantıklı olmayan yüksek hızlı yükseltmeyi destekleyen ve güvenilirlik açısından daha fazla işlev elde edebilen uygulama katmanına yansıtılır.


Yükseltme sırasında aracın siyah bir ekrana sahip olmamasını ve kullanımda olan herhangi bir araç fonksiyonunun askıya alınmasına gerek kalmamasını sağlayabilir.Ayrıca kesme noktası devam ettirilebilir iletim işlevini destekler ve sessiz "anlamsız" yükseltmeyi içinde tamamlayabilir. 30 dakikaya kadar. OTA yükseltmelerinin güvenliğine gelince, A/B sistem yedekleme tasarımı da dikkate alınır: yükseltme beklenmedik bir şekilde kesintiye uğradığında, arabayı etkilemeden otomatik olarak önceki sürüme geri döner.Süreç sırasında çift şifreleme koruması eklenir. veri güvenliği.


Ford mühendislerinin, güvenliği de hesaba katarken, akıllı anlayış ve deneyim açısından da noktaya çok yakın olduğunu da göreceğiz.


EVOS, Ford'un yeni nesil akıllı kokpitini yeniden tanımlıyor.Kokpit tasarımı, sola ve sağa yayılan bu 1,1 metre genişliğindeki ekranın etrafında toplanıyor. Bu büyük ekranlı insan-bilgisayar etkileşimini geliştirirken ve tasarlarken, mühendisler, kullanıcıların temel ihtiyaçlarını ve güvenliğin nasıl sağlanacağını düşünmek için çok zaman harcadılar.

Ford EVOS Akıllı Kokpit

Örneğin, kokpitteki 1,1 metre uzunluğundaki ultra geniş ekran (12,3 inç yüksek çözünürlüklü gösterge ekranı ve 27 inç 4K yüksek çözünürlüklü merkezi kontrol geniş ekranı) Qualcomm Snapdragon 820A otomobil standart işlemcisini kullanıyor.


Ana araç seviyesindeki çipler ve devasa 27 inç tam ekran ekran, genel insan-bilgisayar etkileşimi deneyiminin donanım temelini sağlıyor. İlki, yüksek performans, yüksek kararlılık, yüksek ölçeklenebilir araç içi bilgi işlem yetenekleri ve bulut bilgi işlem platformları sağlar ve güçlü AI işlevleri ve kekemelik olmadan sorunsuz çoklu görev için performans desteği sağlarken, ikincisi SYNC + 2.0 araçlarını taşır. Yazılım seviyesi Makine sistemi, araç sahiplerinin sürüş sırasında sesli kontrol ihtiyaçlarının yanı sıra navigasyon ve eğlence ihtiyaçlarını karşılamak için Baidu'nun AI ses tanıma teknolojisini ve en zengin İnternet ekosistemini entegre ediyor.


Ford'un EVOS ankastre otomobilinin interaktif tasarım konseptine bakıldığında, "alet" niteliğinin "zeka"ya dönüştürüldüğü de görülüyor. müdür ve yardımcısı arasında.

Hareket tanıma, "shh" gibi daha uygundur, müzik/video duraklatılacaktır

Temel mantık, Ford'un akıllı kokpit deneyimini yaratırken tüketicilerin akıllı telefon etkileşimine alışkın olduğu deneyimi dikkate almasıdır. Bu nedenle, otomobilin kabinine giren kullanıcıların "sürekli deneyim" sağlamasının temeli olan akıllı telefonların bazı etkileşim alışkanlıkları benimsenmiştir. Örneğin, kısayol işlem arayüzüne doğrudan girmek için ekranın üst kısmından üç parmağınızı aşağı kaydırın ve kullanıcı kısayol ayarlarına hızlı bir şekilde girebilir; HOME düğmesine uzun süre basabilir veya son erişilen uygulamalara girmek için bir parmağınızla yukarı kaydırabilirsiniz. kullanıcılar daha basit öğrenmek için.


Sürüş sırasında gerçek kullanıcı sahnesi göz önüne alındığında: çoğu zaman arkadaşların ve ailenin seyahat ettiği bir sahnedir, bu nedenle ana ve yardımcı pilot etkileşim sahneleri, yardımcı pilot ekranı yalnızca eğlence işlevleriyle sınırlı kalmayacak, aynı zamanda katılım sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. sürüş görevlerinde. Ford tarafından lanse edilen sektörün ilk "Ortak Sürüş Eğlencesi", 27 inç geniş ekranın tam ekran ve bölünmüş ekran modları yardımıyla gerçekleştiriliyor.


"Ortak Sürüş Eğlencesi", ekran düzeyinde bir yeniliktir: 27 inçlik merkezi kontrol yatay ekranı bir tam ekran kullanır ve Ford mühendisleri, büyük ekran için üç mod + farklı sürüş senaryoları tasarlamıştır - Tekli Mod (tek mod) ), Yardımcı pilot Modu (ortak sürüş modu) ve Bireysel Mod (bölünmüş ekran modu) Üç modun arkasında görüntülenen bilgilerin güvenlik sınıflandırması vardır.Arkada tartışılan konu, ana sürücü ve yardımcı sürücü bilgilerinin nasıl görüntüleneceğidir. birbirine müdahale etmeden. , Ve sürüş ve sürüş ilişkilerinin değerli bir kombinasyonu.


Bu modda, ekran işlem arayüzü ana ve yardımcı sürücünün ekranlarında aynı anda görünür ve arabayı ve makineyi kim kontrol ederse etsin ve aynı işlevleri yerine getirirse yapsın, bilgi kontrolleri aynıdır. Örneğin, ana sürücünün ayna modu aracılığıyla navigasyonu kurmasına yardımcı olması için yardımcı pilota ihtiyacı olduğunda, yardımcı pilotun yanlamasına olması gerekmez, ancak doğrudan kendisi için en uygun ve uygun konuma ayarlayabilir. , ve ana sürücü navigasyon bilgilerini sürmek için hemen senkronize eder.


Bu tartışmaların arkasındaki en önemli mantıklardan biri güvenliktir, çünkü Ford tarafından yapılan birçok müşteri anketine dayanarak, çoğu yardımcı pilotun arabada sürüş güvenliğinden sorumlu olduklarına inandığı sonucuna varılmıştır.


Kavramsal olarak, bu, geleneksel asırlık otomobil fabrikasının kokpit sürüş ilişkisi ve güvenlik konseptleri anlayışıdır ve Ford'un yeniliği, bu güvenli temel mantığın üzerinde yer alır, kullanıcının akıllı kokpit algısını tatmin etmek için elinden gelenin en iyisini yapar. . talep.


Ford mühendisleri, kokpitteki akıllı etkileşimli deneyimi geliştirmek için çok düşünmüşlerdir.Bu işlevler aynı zamanda kullanıcılar için en az fark edilen işlevlerdir.

EVOS, yardımcı pilotun navigasyonu ayarlamaya ve ana sürücüye atamaya yardımcı olabileceği "Ortak Sürüş Eğlencesi" moduna öncülük etti.

Örneğin, yolcu koltuğu algılama sistemi aslında araç sistemiyle bağlantılıdır, bu nedenle yolcu koltuğu uçağa bindiğinde, araç arayüzü otomatik olarak ana sürücüye müdahale etmeyen bölünmüş ekran moduna geçilip geçilmeyeceğini sorar. Bölünmüş ekran modunda, yardımcı pilot videoyu izliyor, ardından sürücü izleme sistemi, ana sürücünün dikkatinin dağılıp dağılmadığını izlemeye devam edecek ve 5 km/s'den daha yüksek sürüşlerde yardımcı pilotta eğlence ekranı her zaman görüntülenecektir. ve ana sürücüye değiştirilemez. Başka bir örnek için, sürüş fonksiyonunun fiziksel düğmeleri bağımsız olarak tutulur ve sürüş enstrümanı ve araba makinesi tarafından görüntülenen içerikler nispeten bağımsızdır, böylece araba makinesi ekranı açıkken bile aktif sürüş fonksiyonunun güvenliği hala sağlanır. sıkışmış veya siyah.


Bir araba akıllıdır ya da değildir ve görünüşe göre sürüş yönteminin kendisiyle hiçbir ilgisi yoktur. Bu bağlamda geleneksel otomobil fabrikasının "zeka" kavramı da güvenliği sağlama mantığına dayanmaktadır.Ford EVOS saf yakıtlı bir araç olmasına rağmen aynı zamanda piyasaya sürülen bir "yeni tür" türüdür. akıllı arabaların dönüşümünde geleneksel otomobil üreticilerinin fikirleri.


Sonuç açıktır, "akıllı arabalar" siyah veya beyaz olarak sınıflandırılmamalıdır ve akıllı tacı yalnızca elektrikli arabaların takabileceğini düşünmemize gerek yok. Geleneksel otomobil üreticileri için, mevcut müşterilere daha iyi hizmet verebilmek için geleneksel otomobillerin avantajları ve yeni otomobillerin akıllı parçaları tamamlanıyor ve entegre ediliyor. Bir sonraki pazarda sadece Ford EVOS gibi daha "yeni türler" olacağı öngörülebilir.