Mercedes
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz üreticisi Daimler, elektrikli otomobil üretimini artırmak için sekiz pil tesisi kurmayı planlıyor

Mercedes-Benz, Tesla ile E-Araba Yarışında 2030'a Kadar 40 Milyar Euro'nun Üzerinde Yatırım Yapmayı Planlıyor

Mercedes-Benz üreticisi Daimler, 2025'ten itibaren tüm yeni araç platformlarının yalnızca elektrikli araçlar üreteceğini de sözlerine ekledi.

Mercedes-Benz üreticisi Daimler, 2030 yılına kadar tamamen elektrikli bir otomobil pazarında Tesla'yı ele geçirmeye hazır olmak için 40 milyar Euro'dan (47 milyar dolar veya kabaca 3,50,442 crore) fazla yatırım yapmayı planlıyor, ancak teknolojideki değişimin yol açacağı konusunda uyardı. işten çıkarmalara.


Elektrikli bir gelecek için stratejisini özetleyen modern motorlu otomobilin mucidi Perşembe günü yaptığı açıklamada, elektrikli araç (EV) üretimini hızlandırırken ortaklarıyla birlikte sekiz pil tesisi kuracağını söyledi.


Alman lüks otomobil üreticisi, 2025'ten itibaren tüm yeni araç platformlarının yalnızca EV üreteceğini de sözlerine ekledi.

İcra Kurulu Başkanı Ola Källenius Reuters'e verdiği demeçte, "Gerçekten bunun için gitmek istiyoruz ... ve on yılın sonunda tamamen elektrikli olmasa bile baskın bir şekilde olmak istiyoruz." "2025'e kadar.


Ancak, bu yıl içinde kamyon bölümünü kapatma planlarının bir parçası olarak adı Mercedes-Benz olarak değiştirilecek olan Daimler, fosil yakıtlı otomobil satışlarını sona erdirmek için sert bir son tarih vermekten vazgeçti.


Geely'nin sahibi olduğu Volvo Cars gibi bazı otomobil üreticileri, 2030 yılına kadar tamamen elektrikli hale gelmeyi taahhüt ederken, General Motors, hepsi endüstri lideri Tesla ile aradaki farkı kapatmaya çalıştıkları için 2035 yılına kadar tamamen elektrikli olmayı hedeflediklerini söylüyor.

Källenius, "Tartışmayı, son içten yanmalı motoru yaptığınız zamandan uzaklaştırmamız gerekiyor çünkü bu konuyla alakalı değil" dedi. "Soru, yüzde 100'e yakın elektrik seviyesine ne kadar çabuk ölçeklenebileceğiniz ve odaklandığımız şey bu."


Daimler hisseleri, Avrupa Birliği'nin küresel ısınmayla mücadeleye yönelik geniş bir önlem paketinin parçası olarak 2035'ten itibaren yeni benzinli ve dizel otomobillerin satışına etkili bir yasak önermesinden bir haftadan biraz uzun bir süre sonra gelen haberin ardından yüzde 2,5'e kadar yükseldi.


AB'nin açıklamasından önce, otomobil üreticileri elektrikli araçlara bir dizi büyük yatırım duyurdu. Bu ayın başlarında Stellantis, 2025 yılına kadar kadrosunu elektrikli hale getirmek için 30 milyar avrodan fazla yatırım yapacağını söyledi.


zorlu tartışmalar

Mercedes-Benz'de, değişim, 2019 ve 2026 yılları arasında içten yanmalı motorlara ve plug-in hibrit teknolojilerine yapılan yatırımlarda yüzde 80'lik bir düşüş görecek ve grubun istihdam üzerinde doğrudan etkisi olacağını söyledi.


EV'ler daha az bileşene sahiptir ve bu nedenle içten yanmalı motorlu araçlara göre daha az işçi gerektirir.


Mercedes-Benz yönetim kurulu üyesi ve insan kaynakları başkanı Sabine Kohleisen, "İş gücümüzün dönüşümü zorlu kararlar gerektirecek. Evet, genel olarak kişisel maliyetlerimizi azaltmalıyız ve azaltacağız." dedi.


Daimler, 2025 itibariyle, elektrikli ve hibrit elektrikli otomobillerin satışların yüzde 50'sini oluşturmasını beklediğini söyledi - bunun çoğunu tamamen elektrikli otomobillerin oluşturması bekleniyor - bunun 2030 yılına kadar gerçekleşeceğine dair önceki tahmininden daha önce.


Otomobil üreticisi, 2025'te piyasaya sürülecek biri binek otomobilleri ve SUV'ler, biri minibüsler ve diğeri yüksek performanslı araçlar için olmak üzere üç elektrikli platformu piyasaya sürecek.


Daimler ayrıca yüksek performanslı elektrik motorlarının geliştirilmesine yardımcı olması için İngiliz YASA Limited firmasını da satın alıyor.


Şirket, 200 gigawatt saat (GWh) pil hücresi kapasitesi oluşturacağını söyledi. Yeni pil tesislerinden dördü Avrupa'da ve bir tanesi Amerika Birleşik Devletleri'nde olacak.


Daimler, yakında pil üretim planları için yeni Avrupalı ​​ortaklarını açıklayacağını söyledi.


AB, Çin'in pil üretimindeki hakimiyetine karşı koymak için pil kapasitesini artırmak için çok çaba sarf ediyor.


Rakip Volkswagen AG, Avrupa'da yarım düzine pil hücresi tesisi kurmayı planlıyor.


Daimler, elektrifikasyon stratejisinin bir parçası olarak Almanya'nın Kuppenheim kentinde 2023'te faaliyete geçecek bir pil geri dönüşüm tesisi kuracağını söyledi.